Grega Potokar, direktor ABC Acceleratorja, je vsaj kar zadeva start-up podjetja, videl skoraj vse. Toda tudi zanj je bila situacija s koronavirusom presenečenje. Kljub temu pravi: “Prosim, ne zapravite dobre krize.” Pravi, da se inovativne in rešitve, ki prenesejo spremmbe pogosto rodijo iz krize in izzivov, ne pa iz blaginje. Kadar se zgodijo večji premiki moči, je lažje najti svojo pozicijo na trgu, še posebej, startupi, ki lahko hitro reagirajo. Za startupe je pomembno, da se resnično osredotočijo na svoj product -market fit, zdaj bolj kot kdajkoli prej. Za preživetje tega izziva je ključnega pomena “narediti dva koraka nazaj” in se “vrniti k Business Model Canvas inpozorno  spremljati sporočila, ki prihajajo s trga.” “Dober startup je odraz trga,” vztraja. Če ne poslušate trga, prej ali slej spodleti. Razmere s COVID-19 bodo propad samo pospešile, ne pa tudi povzročile.

Tudi v panogah, ki so jih karantena in druge omejitve najbolj prizadele, je prilagoditev mogoča. Omenja Flexkeeping, uspešnega alumusa ABC, ki je pred krizo reševal težave v hotelirstvu. Njihove glavne stranke so bile hotelske verige, ki so bile zaradi karantene in omejitev potovanja prisiljene zapreti svoje hotele. Njihovi prihodki so v nekaj dneh padli skoraj na ničlo. Vendar so se hitro prilagodili in namesto tega ponudili storitve čiščenja in razkuževanja, kar jim je preprečilo bankrot. Ko se turistični sektor opomore, se bodo lahko spet prilagodili trgu, česar ne bi mogli storiti, če bi jih kriza uničila. Drug primer je Beeping, startup, ki ponuja čiščenje doma ali pisarne. Tudi oni so se odzvali na nove potrebe na trgu in namesto rednih čistilnih storitev ponudili dezinfekcijo.

 Morda je ta lekcija v obliki koronavirusa dobra stvar, saj opozarja na napake, ki jih na začetku dela veliko podjetij. Startupi bi morali vedno testirati svoje predpostavke namesto da se zanašajo nanje.

Tudi ABC Accelerator se je v teh časih precej spremenil. »V nekaj dneh smo z osebnih srečanj prešli na webinarje. Na poti smo seveda naredili nekaj napak. ” Kot pa je med pogovorom že večkrat poudaril, je pomembno, da se na spremembe odzoveš in ne poskušaš preprečiti vseh napak, ker je to nemogoče. Vedno je čas, da se naučite svojih napak, a če boste čakali predolgo, bodo drugi zgrabili svoj delež na trgu in vaša priložnost bo izgubljena. Z drugimi besedami, “stopnja preživetja startupov bo visoka med tistimi, ki se lahko prilagodijo spremembam na trgu, s koronavirusom ali brez njega.”